Seuraava kommentti kiteyttää hyvin omassa mielessäni pyörineet ajatukset:TheMusiikkmies: Ei oikein taida mennä Nightwishin puolelle tuo kommentti ainakaan laulajan kannalta.Ei mene laulajan eikä laulajien kannalta kun ne on naisia. Kitteellä opitaan tappelemaan ja keittämään pontikkaa mutta ne naisten käsittelytaidot jäävät vähän vähemmälle. Ne naiset pitää hakea aina naapurikylästä saakka ja se on tosi hankalaa jos moposta on bensa loppu. Oman kylän naisia ei voi vilkuilla sillä silmällä kun ne on kaikki siskoja tai muuten vaan sukua. Ei niiden poikien henkilökemioissa ole kai ikinä ongelmia ollut, ne tulee hyvin toimeen keskenään ja tienaa rahaakin ihan mukavasti kun naissolistille jää vain isot velat.
Mutta sehän on kuitenkin niin että jos solisti tuohon kelkkaan lähtee niin se on ihan oma valinta. Ja toki niitä solisteja löytyy vähän huonommillakin sopimuksilla kun bändillä on riittävästi nimeä. Jos ei tule rahaa niin tulee ainakin mainetta ja pääsee esiintymään isolle yleisölle, se on jo aika paljon. Se on toki ikävää että kenkää voi tulla koska tahansa ja yleensä siitä tiedotetaan samaan aikaan solistille ja faneille mutta kaikissa työpaikoissa on omat riskinsä ja huonot puolensa.
Minä en ole kuunnellut tätä ruotsalaista popparia ollenkaan, Tarja Turusesta pidin koska sopraanon ja hevipopin yhdistelmässä oli sitä jotain. Minulle Nightwish oli tasan ja tarkkaan Tarja Turunen ja taustabändi. Enhän minä tiennyt edes sitä että kuka on Tuomas Lauri Johannes Holopainen ennen tätä erottamissirkusta ja tämän sanon mitenkään miehen lahjoja vähättelemättä. Kun Tarjan sooloura on mennyt enemmän tai vähemmän perseelleen ja on syntynyt vain sellaista ihan puhdasta paskaa, niin on ollut helppo huomata että oli sillä Tuomas Lauri Johanneksellakin oma roolinsa tuossa hommassa.Tarjan potkuista:
Minun mielestä tämä on paras Nightwish biisi ikinä, koska siinä Tarja pääsee revittelemään ihan kunnolla eikä bändi ole tiellä...
Kun tuo homma meni puihin niin siihen loppui minun Nightwish kuuntelu eikä se ollut mikään periaatepäätös, bändin nykyinen musiikki ei vain kiinnosta tippaakaan ja kun ei kiinnosta niin sitten ei kiinnosta. Tuossa erosirkuksessa minua harmittaa vain se että homma hoidettiin niin julmalla tavalla että tuo mimmi palaa takaisin kuvioihin vain siinä tapauksessa jos se jää rekan alle ja saa vakavan aivovamman. Vaikka kyllä minulle riittäisi sekin jos Tarja löytäisi jostain uuden Holopaisen.
Sillä ei ole kuitenkaan mitään merkitystä mitä minä ajattelen. Jos bändin fanit eli ostava yleisö haluaa Holopaisen ja sille kelpaa kuka tahansa vokalisti niin homma on sillä selvä, bändi voi vaihtaa solistia vaikka kerran viikossa.
Yleensä solistia ei kovin usein vaihdeta koska se on aina todella iso riski kun ostava yleisö ei tuollaisesta touhusta yleensä tykkää, mutta poikkeuksiakin on ja Nightwish tuntuu olevan yksi niistä. Minulle oli ja on edelleenkin pieni arvoitus että bändi onnistui jopa kasvattamaan fanipohjaansa tämän Anetten avulla mutta ehkä on niin että sopraano ja metalli oli sille suurelle yleisölle vähän liian raskas yhdistelmä.
Toinen hyvä mielipide pihallepotkimisen tyylistä:Fantasmic: Jos ja kun näköjään tuosta jauhaminen ja spekulointi kiinnostaa vielä noin kauheasti, suosittelen lukaisemaan sen kirjan läpi. Sen jälkeen kyllä kretiinikin tajuaa mitkä asiat tuohon päätökseen ajoivat. Ja kirjassa kertovat myös monet muut kuin bändin jäsenet joten se niistä mulkkuiluista.Niin...kun se lukee kirjassa niin se on totta ja jos muutkin kun bändi haukkuvat Tarjaa niin sitten se on vielä enemmän totta.
Mutta mitä siihen mulkkuiluun tulee niin minä arvostelin vain sitä avointa kirjettä jota pidin silloin ja pidän vieläkin hyvin tekopyhänä pelleilynä ja aika vittumaisena liikkeenä, ihan siitä riippumatta oliko Tarjalla pää täynnä kusta vai eikö ollut.
Se kuka on enemmän mulkku ja kuka vähemmän mulkku ovat bändin sisäisiä asioita ja sellaisina ne kannattaisi myös pitää, ei kaikkea ole pakko myydä medialle eikä edes faneille. Jos solisti menee vaihtoon niin sitten menee mutta ei niitä syitä ole pakko koko maailmalle tiedottaa kun näkökulmiakin on näissä tapauksissa aina vähintään kaksi, se kirja toi esiin vain yhden sillä sehän oli Holopaisen rahoittama homma ja kuka nyt itseään lähtisi haukkumaan.
Vanhoina hyvinä aikoina hommat hoidettiin niin että kun bändin basisti alkoholisoitui ja alkoi haisemaan pahalle, hässi kitaristin vaimoa, varasti rumpalin viinat ja läppäsi solistia turpaan niin että hampaat on vieläkin hukassa, niin kysymys oli musiikillisista erimielisyyksistä jonka johdosta basisti päätti lähteä luomaan soolouraa. Se ei ehkä ollut ihan totta mutta parempi noin kun heittää kusiämpäri naamalle.
Tuossa bändissä taitaa asiat mennä aina niin että solisti ja media saavat tietää niistä potkuista tismalleen samaan aikaan. Mutta kyllä pojat tietävät jo hyvissä ajoin mitä tulee tapahtumaan ja milloin. Ei tuolla tasolla voi toimia niin että soitetaan jollekin ja kysytään että tulisitko vetämään meidän kanssa täyden setin heti huomenna. Jos et osaa biisejä niin ei se mitään haittaa, opettele ne lentokoneessa. Keikka alkaa klo.22.00 nähdään sitten siellä...hei vaan huomiseen...tulethan ajoissa.Itsekään en ole juuri kuunnellut Yötoivetta Tarjan potkujen jälkeen. Pari hyvää biisiä yhdistelmällä Anette & Yötoive on, mutta koska en A:n lauluäänestä tykännyt, niin hänen aikanaan äänitetyt levyt jäivät kuuntelematta. Floor Jansen tultua kuvioihin kuulin esimerkiksi ”Storytimen” ensi kertaa ja heti perään kuuntelin biisin Anetten laulamana. Jos Floor on tosiaan ollut flunssassa biisin laulaessaan ja kappale kuulostaa SILTI paljon paremmalta kuin A:n piipitys, niin minulla on vain yksi toive:
Mitä työlupiin ja sellaisiin asioihin tulee niin ei sekään kyllä tuolla aikataululla mikään helppo rasti ole.
Sitä on vaikea ulkopuolisen tietää onko kysymyksessä vain paikkaus vai ajetaanko tässä jo uutta solistia täysillä sisään, sen tietää vain Holopainen ja kumppanit eikä ne sitä meille kerro.
PESTATKAA TÄMÄ NAINEN. PLEASE.
Ei kommentteja:
Lähetä kommentti